Mielőtt teljesen belemennék, hadd jegyezzem meg, hogy erősen érik bennem most már annak a ténye, hogy le kell cseréljem a kis FZ-t. Szegénykémet erősen a határain használom már, és így se mindig tudok vele többet kihozni egy-egy képből mint amit szeretnék. Pedig idéntől szeretném professzionálisan űzni ezt a hobbimat. Na de ez csak egy apró megjegyzés volt. Ha bejegyzésnél akarom magamat tartani akkor ideje neki kezdeni a 2024 januári spotting bemutatásának. Kezdve azzal a kezdő képen is látható Cathay Pacific Boeing 747-867F repülőjével ami egy számomra nem fotózott, és teljesen első fotó lett. Mármint, az idei év első fotója is. De első mindenben, hiszen sem menetrend szerinti járatot, sem pedig ilyen cargot nem fotóztam még tőlük. Ez a gép egyébként a B-LJL volt és a kép készítésekor 10 767 méteren és 739km/h-val közlekedett Frankfurt felé.
A következő fotó egy számomra a távcsövekkel már ismert, de gép előtt még nem látott Asiana Airlines kötelékébe tartozó Airbus A350-941-es, a HL8359 repülőgép. Ez a kép elkészültekor Parisba tartott és 11 941 méteren közlekedett 775km/h-val. Ezen a képen azért érződik, hogy mire gondoltam amikor azt fejtegettem, hogy cserélnem kell a gépet. De erősen dokumentum jelleggel azért befér ide, és idővel még cserélni is fogom egy jobbra.
A következő a sorozatban egy más ismert légitársaság, a Singapore Airlines egy újabb tagja a listámban. Ez a gép a 9V-SFI és egy Boeing 747-412F(SCD) repülőgép. A járatát teljesítő gép Sarjah tartott, ám a kép készültekor már át volt irányítva Singaporeba valamiért. 9 449 méteren és 963km/h-val közlekedett felettem.
A következő a sorban az Austrian Airlines egyik gépe. Austrian Arilineshoz a listámban még nem volt szerencsénk így az első tagja az OE-LPC. Ez egy Boeing 777-2Z9(ER) repülőgép és éppen Viennaba tartott 12 192 méteren és 819km/h-val.
Ezt követően az Emirates listája is bővült ugyanis fölém repült az A6-EEI Airbus A380-961. Ez a repülőgép Londonba tartott és 12 192 méteren 809km-h-val közlekedett felettem.
Majd egy olyan gépet sikerült meg örökítenem, amit eddig még én sem láttam. Igaz, hogy nem mindig lesek fel, de eléggé sűrűn pedig. Ez nem más mint a Skyteam Airline Allience repülőgépe az F-GZNN. Ez nem más mint az Air France Boeing 777-328(ER) repülőgépe ami egyébként éppen Parisba tartott és 796km/h-val 10 973 méteren utazott.
Aztán ismét egy olyan jött amit még én sem láttam. Szóval tényleg nagyon szerencsés a spotting szempontjából az év kezdése. Ugyanis elcsíptem egy Magma Aviation Boeing 747-481(BCF) repülőgépét, a TF-AMP. Ez a gép Kuwait városába tartott 9 883 méteren és 963km/h-val.
Aztán a szerencsét erősítve felém repült a WizzAIR egyik ritka festésű gépe. Bár, önmagában ez a típus is eléggé ritka a Wizznél. Ugyanis a kis Airbus A320-232-es fehér orrú, vagyis a Wizz retró festésében tündököl. A9H-WZX Rómába tartott 9 975 méteren és 859km/h-val. Kár, hogy sokkal jobb képpel nem büszkélkedhetem róla. De ez idővel természetesen változni fog.
Az év eleje se telhet olyan spottinggal, ahol fogunk egy katonai közlekedést. Az USAF egyik McDonnell Douglas KC-10A Extender-se ugyanis erre járt, és ámbár eléggé messze volt, azért rámentem a kis FZ-vel egy képre. A háromhajtóműves 84-0191 regisztráción közlekedő repülőgép 10 980 méteren haladt 709km/h sebességgel Chaniaból valamerre.
Aztán a sorozat vége felé egy ASL Air Boeing 747-4B5F(ER) növelte meg az ASL listáját. Méghozzá az OE-IFD. Ez a gép Ostendbe tartott és a kép készültekor már át volt terelve Liegebe. A kép készültekor éppen 10 353 méteren és 828km/h sebességgel haladt.
Végezetül pedig egy újdonsággal záródik a január. Egy számomra is új Gainjet Aviation Bombardier CL-600 Challengerrel. A kis SX-DHA éppen 11 582 méteren haladt a célja felé 850km/h sebességgel.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése