2024. február 29., csütörtök

Februári újdonságok!

Az év következő hónapjában ismét a spottingé volt a fő szerep. Bár a hónap rövidnek tekinthető mégis rengeteg mindent történt ez idő alatt. A most bemutatott 19 repülőből, 9 teljesen új légitársasággal jelentkezik a listán, illetve a többi 10 is teljesen új fogás, ezek a repülők még nem szerepeltek eddig a listán. Illetve ebben a hónapban a Valentin nap alkalmából számomra is új dolgok érkeztek el, amiknek köszönhetően komolyabban tudom venni a tevékenységemet. Na de nem akarok minden ellőni még az elején szépen sorban haladva nézzük a havi fogásokat és az aktualizációkra is kitérek majd közben. Az biztos, hogy számomra 2024 februárja egy igen emlékezetes hónap lett!
Kezdjük a rögtön a kezdő képen is látható repülőgéppel a C-FGHZ-vel. Ez egy Boeing 787-9 Dreamliner és nem más kötelékéhez tartozik mint az Air Canada. Ezzel megnyitva a listámban az ide vonatkozó szekciót. A gép kicsit ellenfényes volt, azonban ritkán találkoztam eddig ezzel a festéssel és ezért meg akartam örökíteni mindenképpen. A gép a kép készültekor Londonba tartott, 10 927 méteren, 715km/h sebességgel.


A következő gép pedig ismételten egy ritkaság, bár azért el-el lehet csípni az égen. A hófehér vagy akár festetlennek is nevezhető Boeing 767-333(ER)(BDSF) a Georgian Airlineshoz tartozik és ez egy cargo gép. A 4L-GIT ként közlekedő repülőgép Londonba tartott 10 980 méteren és 656km/h sebességgel.


Ezt követően egy nagy vas is megjelent az égen. Méghozzá egy Boeing 747-87UF, az OE-LFC. Ez a gép főként különleges, hiszen néhány hasonló festésű társával az Air Belgium kötelékébe tartoznak és a Hongyuan Group tagjai. Így tulajdonképpen se nem fotóztam még Hongyuan Group, se nem fotóztam Air Belgiumot. Szóval kettőt egy csapásra. Próbáltam kideríteni, hogy a Hongyuan Groupot mely légitársaságok alkothatják még, de nem jártam sikerrel ami a festéseket illeti. A gép a kép készültekor Brusselsbe tartott és 10 965 méteren 704km/h sebességgel haladt át felettem.


Ezt követően szintén újdonságba futottam bele. Ugyanis AirAct még nem szerepel a listámban ezidáig. Ez a szintén Boeing 747-428F(ER) a TC-ACR volt. Ez a gép is Brusselsbe tartott és 10 363 méteren és 733km/h-val közlekedett felettem.


Majd a következő szekciót az UK67002 regisztráción repülő Boeing 767-33P(ER)(BCF) cargo repülőgép az Uzbekistan Airways flottájába tartozik. Zurichbe tartott és 10 965 méteren 813km/h-val haladt át felettem.


Ezután pedig megjegyeznék egy kisebb változást. Ugyanis az idei Valentin egy gép cserét hozott. Így a további képeim már a másik, sokkal korszerűbb és sokkal jobb géppel készülnek majd. Amihez természetesen hozzá kell szoknom és meg kell tanulnom vele dolgozni, hiszen nagyon sokat tud az FZ-hez képest. Az biztos, hogy nagy örömmel kezdtem vele munkálkodni és még nagyobb örömmel láttam az elkészült fotókat is. A sorban következő Emirates, az A6-EUC az első spotting témájú képem ezzel a vassal és szerintem látható, miért is olyan nagy az öröm. Az Airbus A380-861 repülőgép 12 192 méteren közlekedett Amsterdam felé 748km/h-val. Igyekszem ennél silányabb minőségű képeket már nem alkotni oda fentről, és az eddigi képeket is apránként átcserélni amikor lesz lehetőségem őket újra fotózni. 


Aztán a sorban következik még egy ismerős társaság, a Qatar Airways egyik gépe az A7-APC. Ez az Airbus A380-861 Parisba tartott 12 184 méteren 756km/h-val amikor megörökítettem. Örömöm jeléül, hadd említsem meg a gép ablakinak láthatóságát sőt mi több, az ajtók láthatóságát is. Van hova fejlődni, de ezzel már lehet is majd végre. 


Majd ismét egy Emirates következik, méghozzá az A6-EGU. Ez már egy Boeing 777-31H(ER) és ezzel végre el tudtam kezdeni a lista ezen gépeit is. Ugyanis az FZ-vel sajnos annyira értékelhetetlenek voltak az Emirates 777-ről készült képek, hogy nem tartottam meg őket. Bár még ez sem egy teljes minőségű kép, de azért jól látszik mennyiben más, hiszen az értékelhetetlen és a zajosabb de látható ütközésgátló fényekkel rendelkező gép közt galaxis különbség van. Ez a Boeing Dusseldorfba tartott 11 003 méteren 737km/h-val.


A sorban következő repülő a Biman Bangladesh, a listában másodikként elkapott S2-AJS. Ez a repülőgép egy Boeing 787-8 Dreamliner, és London felé tartott éppen 12 192 méteren 856km/h-val.


Ezt követően a Turkish Airlines egyik repülőgépét, a TC-JJR-t sikerült lencsevégre kapni, és ezzel ezt a szériát is felvenni a listára. A Boeing 777-3F2(ER) New Yorkba tartott és felettem 9 754 méteren haladt 845km/h-val.


A sort ismét egy Emirates folytatja, ugyanis a A6-EUY is elrepült felettem. A különleges "Journey to the Future" festésű Airbus A380-842 Dusseldorfba tartott és felettem 11 582 méteren haladt 811km/h-val.


Ezt követően egy új szekciót nyitott a G-YMMU a British Airways számára, ugyanis szerencsésen elhaladt felettem. A OneWorld festésű különleges repülő egy Boeing 777-236(ER) és 11 438 méteren haladt London felé 863km/h-val.


Majd a folytatásban szintén egy új szekció nyílt meg az Etihad Airways számára az A6-BLR-nek köszönhetően. A Boeing 787-8 Dreamliner 10 973 méteren, 852km/h sebességgel utazott Frankfurt felé. A gépet napnyugtakor sikerült elcsípnem ami egy különleges hatást ad a képnek. Legalábbis szerintem.


Aztán ismét bele futottam egy katonai közlekedésbe. A HUNAF Airbus A319-112-se, a 604 egyik felszállását sikerült megörökítenem. Jókor, jó helyen ugye. Ezzel pedig eddig az egyik legjobb képem lőttem meg erről a repülőgépről.


A vége felé haladva pedig egy hatalmas meglepetés ért, amikor a radarra néztem. Ugyanis én az United Airlines gépei ritkán járnak a nyitott égboltnál ugyan akkor ugyan arra. Ez azonban most mégis így volt, és bár éppen hogy sikerült, de elkaptam a számomra ritka gépet. Szerencsémre még vállalható szögből sikerült az N19986 Boeing 787-9 Dreamlinert elkapnom. A gép Delhibe tartott és 11 270 méteren 922km/h sebességgel halad át felettem.


Végezetül pedig, az Asiana Airlines egy újabb, a listában másodikként szerepelő tagja a HL7436 haladt át felettem, már ami a februárt illeti. A Boeing 747-48EF(SCD) Seoulba tartott és  9 449 méteren haladt 893km/h sebességgel amikor megörökítettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kedvenc!

Visszatértem LHJK-ra, mert érdekelt a felújított Mig-15 bisz

Egy jó ideje nézegetem már a repülős hírek közt, hogy a Jakabszállás Airporton  nyugállományozott MiG-15 bisz állapota változott a legutóbbi...

↑ Vissza a tetejére ↑ Vissza a tetejére