2024. március 15., péntek

Brutális március

Na hát ez a hónap jóval erősebb mint a többi, sőt ha azt nézzük a múlt hónapokban felmerült gyengeségek itt felsorakoznak. Ugyanis több mint 30 repülőt vonultatok most fel az áthaladókból, amik 19 légitársaság és 2 katonai erő gyűjteménye. Ráadásul ezekből 6 olyan légitársaság ami még nem szerepelt a tavaly elkezdett listámon. Igen csak élvezetes az új technikával dolgozni amit szerintem eléggé vissza tükröz a most bemutatott havi áthaladózás beszámolójának a mérete. Talán eddig egyszerre ennyi repülőt nem is mutattam meg egy hónapban. Pedig elhiheted, hogy sokkal több fénykép és észlelés történik ennél, sőt a mostaninál is, csak a teljesen élvezhetetlen vagy értékelhetetlen kategóriát mindig törlöm. Na de, mi is volt ebben a hónapban?
Elsőként egy Tarom kezdte meg a hónapot számomra. Az YR-BGH ami egy Boeing 737-78J típusú repülőgép. Ez a gép a kép készültekor 12 093 méteren utazott Frankfurt felé 796km/h-val.


Majd másodikként egy Cargolux is elreppent felettem, mégpedig az LX-ECV. A Boeing 747-4HQF(ER) repülőgép Zhengzhouba tartott és felettem 8 839 méteren 940km/h sebességgel haladt.


Aztán egy újdonság érkezett a palettára, ugyanis felém repült egy My Freighter Boeing 767-3Q8(ER)(BCF), az UR67009! Ez a fehér gép éppen Istanbulba tartott és 10 051 méteren haladt felettem 876km/h-val a kép készültekor. 


Majd ismét jött egy Tarom, ez azonban már az YR-BGL volt. Ez már egy Boeing 737-8H6 típusú repülőgép, ami felettem haladt át Paris felé és ezt 11 582 méteren tette meg 770km/h-val.


A továbbiakban kirajzolódó hosszú Emirates listát kezdte meg a folytatásban az A6-EVB. Az Airbus A380-842-es repülőgép Birmingham felé haladt és 12 192 méteren 859km/h-val tette a kép készültekor.


Ezt követően végre lett egy normális WizzAIR képem. A HA-LZG-ről ugyanis megszületett az első olyan képem ami egyrészt magasan van, másrészt értékelhető. A gép egy Airbus A321-271NX és Bucharestbe tartott éppen amikor megfényképeztem 10 663 méteren 907km/h sebességgel.


Majd folytatódott az Emirates vonal, és elsőnek az A6-EOV, Airbus A380-861 érkezett fölém 12 200 méteren 865km/h sebességgel, hogy folytassa útját Amsterdam felé. 


Utána pedig az Emirates kisebbje, az A6-EQP érkezett meg. Ami egy Boeing 777-300(ER) repülőgép. Ez 10 973 méteren 791km/h-vsl haladt át felettem Brussels felé.


A sort azonban egy katonai forgalom törte meg. A RAF (Royal Air Force) egyik Airbus A400M Atlas-a, a ZM412! Ez a négy turbopropos gép éppen Akrotiribe tartott 9 449 méteren 782km/h sebességgel. Ezen a képen pedig egy új szerkesztési fajtát mutatok meg. Sőt mi több. A Trófea lista kicsit átfaragja a blogot. Ugyanis úgy döntöttem, hogy kicsit oldalasítom. Ez azt jelenti, hogy az oldal elrendezésű menük alatt elérhető a folyamatosan frissülő és bővülő lista rendszer. Ezek pontosan a Banner alatt lesznek és a blog elrendezésű menük pedig maradnak oldalt a kísérő képek felett. Lehetőségem szerint az összes képet átszerkesztem erre a fajta sémára, illetve a korábbi csúnyább verziókat ha tudom újra is fényképezem majd. Aztán lehet kivételt teszek és majd az első szerkesztéseket az újra fotózásig meghagyom fent. De az sincs kizárva, hogy ide alapból a szerkesztetlen képeket hozom és a menük alatt a helyükön lesznek a mappal ellátott képek, bármikor vissza kereshetőséggel. 


A sorozatot a Korean Air folytatta. A HL8347 egy Boeing 777-300(ER) repülőgép és Londonba tartott 10 886 méteren 785km/h-val.


A következő repülőgép a Lufthansa érát erősíti meg. A D-AIGS az egyik személyes kedvencem, egy Airbus A340-313 repülőgép. Egyszerűen annyira kecses lett a repülőgép kialakítása, hogy imádom nézni amikor közlekedik. A rájuk jellemző derítést pedig még távcső nélkül is felismerem és rögtön tudom, hogy egy 340-es húz át épp felettem. A gép 11 476 méteren tartott Frankfurtba 785km/h sebességgel.


Ezután ismét egy Emirates következett, azonban ezúttal egy ritkább fajta. Az A6-EEW ugyanis a Destination Dubai Livery festéssel rendelkezik. Ezt egyébként szintén szabadszemmel, távcső nélkül is fel ismerem. Az egyik kedvenc Emirates festésem. Az Airbus A380-861 repülőgép Londonba tartott és ezt 11 582 méteren 846km/h-val tette felettem.


A sorozat következő tagja a második Silk Way West Airlines repülőgép amit fotózok a listára. A 4K-SW888 egy Boeing 747-4R7F repülőgép, ami szintén a légitársaság nagyjai közé tartozik. Azonban remélem, hogy lesz majd szerencsém elcsípni egy kisebb típust is. Ez a gép felettem 10 371 m éteren haladt 778km/h-val célja Frankfurt felé.


Majd egy Air India is megjelent felettem. Na nem a semmiből, hanem egyenesen Londonból, hogy teljesítse járatát Mumbai felé. A Star Allience csoportba tartozó, VT-ANU egy Boeing 787-7 Dreamliner és a kép elkészültekor 11 887 méteren 941km/h-val haladt.


Aztán elindult a Qatar sorozat is. Ugyanis lencsevégre került az A7-AMF. Ez az Airbus A350-941 repülőgép Londonba tartott és éppen 845km/h sebességgel haladt 12 192 méter magasan. Mivel a sorozat igencsak hosszúra sikeredett, ezért ez most itt egyenlőra abba marad, de mindenképpen érkezik a folytatása a havi spotting listának.

F o l y t a t ó d i k . . .




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kedvenc!

Visszatértem LHJK-ra, mert érdekelt a felújított Mig-15 bisz

Egy jó ideje nézegetem már a repülős hírek közt, hogy a Jakabszállás Airporton  nyugállományozott MiG-15 bisz állapota változott a legutóbbi...

↑ Vissza a tetejére ↑ Vissza a tetejére