2024. március 31., vasárnap

Folytatódik a márciusi spotter lista!

Az előző bejegyzésben bele kezdtem a hosszadalmas márciusi spotter listának aminek akkor körülbelül a feléig jutottunk. Most pedig érkezik a több mint 30 áthaladó repülő, amiben 19 légitársaság és 2 katonai erő is rejtőzik. Vagyis, annak a második felvonása. Ezekben 6 olyan légitársaság is van ami még nem szerepelt a tavaly elkezdett listámon. Igen csak élvezetes az új technikával dolgozni amit szerintem eléggé vissza tükröz a most bemutatott havi áthaladózás beszámolójának a mérete. Talán eddig egyszerre ennyi repülőt nem is mutattam meg egy hónapban. Pedig elhiheted, hogy sokkal több fénykép és észlelés történik ennél, sőt a mostaninál is, csak a teljesen élvezhetetlen vagy értékelhetetlen kategóriát mindig törlöm. Na de nézzük a folytatást, mi is volt ebben a hónapban?
Rögtön a kezdőkép alanyával a Lufthansa D-ACNV repülőgépével vágunk bele a közepébe. Hiszen az eleje már egy bejegyzéssel ezelőtt már meg volt ugye. Ez a gép egy Mitsubishi CRJ-900LR charter repülő és a kép készültekor Sibiuba tartott 10 676 méter magasan 904km/h sebességgel.


Ez után egy Qatar érkezett ami A7-ALT volt. Az Airbus A350-941 repülőgép Dohába tartott amikor megörökítettem, és 11 887 méteren közlekedett áthaladásakor 957km/h-val.


Majd egy Korean Air folytatta a sort és ez a HL7637 volt. A Boeing 747-8B5 repülőgép 10 363 méteren és 763km/h sebességgel közlekedett Paris felé.


A folytatást az Air France repülőgépe szolgáltatta. Az F-HRBA regisztráción repülő Boeing 787-9 Dreamliner egyenesen Parisba tartott és ezt felettem 12 192 méteren 850km/h-val tette meg. Ez a repülő a lista Air France szekciójának a második tagja. 


Utána egy Etihad érkezett fölém. Az A6-DDB ami egy Boeing 777-FFX cargo repülőgép. A Frankfurtba tartó járatát felettem 10 363 méteren 770km/h-val teljesítette.


A következő gép pedig egy szekciót nyitó a listában, ugyanis British Airwayst még nem fotóztam. A G-ZBKL így elsőként kerül fel a listára. A Boeing 787-9 Dreamliner egyébként éppen Londonba tartott amikor megörökítettem. Ekkor 12 184 méeren haladt 847km/h-val.


A folytatásban ismét egy Korean érkezett, ezúttal a HL8009. Ez egy Boeing 777-3B5(ER) és Viennaba tartott 10 973 méteren 782km /h sebességgel.


Szerencsémre és a lista szerencséjére ismét egy olyan gép érkezésével folytatódott a spot, ami még nem szerepelt eddig, így egy újabb szekció nyílik meg. Az Anadolu Airlines, azaz az AJET. A Turkish Airlines leányvállalatához tartozó TC-JZN egy Boeing 737-8JP repülőgép és szintén Viennaba tartott. Felettem 11 575 méteren haladt 717km/h-val.


Ezt követte egy újabb Qatar, az A6-BFQ. Ez a repülőgép egy Boeing 777-F cargo repülő, ami éppen Dohaba tartott 10 668 méteren és 904km/h sebességgel.


Majd érkezett egy Virgin Atlantic, pontosabban a G-VDIA. A Boeing 787-9 Dreamliner 12 192 méteren közlekedett 852km/h sebességgel London felé.


A sorozat következő tagja egyben a British Airways szekciójának a második tagja. Ez a G-ZBKO, ami szintén  egy Boeing 787-9 Dreamliner és ugyan úgy London felé tartott, 12 192 méteren és 852km/h-val. 


Ezután azonban egy katonai közlekedés törte meg a sorozatot és egy Airbus A400M Atlas húzott át felettem 10 051 méteren 667kkm/h-val. Ez nem volt más mint a Royal Air Force (RAF) kötelékéhez tartozó ZM420. Erről a gépről, a társától eltérően már jobb képet tudtam lőni a kegyesebb légköri körülmények miatt. 


A folytatást egy Turkish Airlines kezdte meg és ezzel a TC-JOK a második tag lett a szekción belül. Az Istanbulba tartó Airbus A330-303-as 11 887 méteren és 911km/h-val haladt át felettem.


Aztán innen szinte csak újdonságok, azaz szekciót nyitók érkeztek a legnagyobb örömömre. Az egyik az Georgian Airways 4L-GTN repülője volt. Ez egy Boeing 737-883-as és útját Tbilisi felé 11 278 méteren és 911km/h-val tette éppen felettem.


A másik egy SunExpress Airlines volt, a TC-SEJ! A Boeing 737-8HC éppen Dusseldorfba igyekezett 11 582 méteren és 731km/h-val.


A következő szekció nyitó repülőgép az OneAIR jóvoltából a G-UNET lett. Ez a Boeing 747-433(BDSF) éppen Londonba tartott amikor észre vettem és lefényképeztem. Felettem 10 363 méteren haladt 793km/h-val.


Végezetül pedig egy HUNAF lett lencsevégre kapva. Ez a repülő nem volt más mint a 604, avagy egy Airbus A319-112 repülőgép. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kedvenc!

Visszatértem LHJK-ra, mert érdekelt a felújított Mig-15 bisz

Egy jó ideje nézegetem már a repülős hírek közt, hogy a Jakabszállás Airporton  nyugállományozott MiG-15 bisz állapota változott a legutóbbi...

↑ Vissza a tetejére ↑ Vissza a tetejére