2024. május 31., péntek

A májusi spotting - Katonák és Kis repülők

Ebben a hónapban is akadt meglepetés bőven, pedig már lassan egy éve annak, hogy a spotter hobbimat fotózással egybekötve űzöm. Ugyanis ismét egy új szekció nyílik meg a trófea listában, de csak hogy kicsit le spoilerezzem a továbbiakat, az Emirates szekciójába újabb 6 repülőgép került be. Illetve a hónapot most leginkább a katonai mozgás vitte el. Mert a hónapban NATO közös gyakorlatok zajlottak, így volt szerencsém C-17 együtt repüléseket látni. A radaron kicsit izgalmasabb volt, hiszen a Kecskemétre érkező majd tovább induló C-17-sek, nagyjából Kiskunfélegyháza környékén csatlakoztak a Pápáról induló C-17 és A400M-kel, hogy együtt haladva teljesítsék a rájuk váró feladatokat. Sajnálatomra A400M nem, de a 17-sek jártak felém kétszer is. A jobb képeket pedig itt megosztom a bejegyzés további spotting szakaszában. Pedig a újdonságra még ezen felül is sor került. Egy új kategória szekciót létrehozva a blogon. A kis repülőket ugyanis külön szedtem egy csoportba, és Private Owner, vagyis inkább Magán Repülések gyűjtő néven, a légitársaságok felett elhelyezve találhatóak meg. Ugye kis repülőket konkrétan nem nagyon fotózgattam, de rá jöttem, hogy ezzel a géppel már lehet azokat is bátran. De hogy akkor miért vitte el a hónapot a katonai mozgás? 
Mielőtt teljesen le spoilereznék mindent, inkább haladjunk szépen sorban. Kezdjük az egyik USAF Boeing C-17A Globemaster III-l. Ez a 08-8192 -es repülőgép volt ugyanis az egyik gép mi részt vett a NATO gyakorlaton nálunk. A kép készültekor 1250 méteren emelkedett a célja felé 328km/h-val.


A résztvevő gépek között szerepelt még a 10-0218 is. Ez az USAF Boeing C-17A Globemaster III a kép készültekor leszállás közben volt és 808 méteren járt már 467km/h-val.


A részvevők következő tagja a 09-9209 USAF Boeing C-17A Globemaster III volt, ami 1 341 méteren 513km/h-val éppen egy megközelítő repülést végzett a pálya foglaltsága miatt.


De a részvevők között volt a 04-4129 USAF Boeing C-17A Globemaster III ami leszálláshoz repült 594 méteren és 322km/h-val.


A hónap további részében pedig egy új szekció került fel a trófea listámra. Ez nem más mint a Pegasus Airlines, az egyik Airbus A320-251NX-nek köszönhetően ami nem volt más mint a TC-RDU. Ez a gép Bécsbe tartott éppen 10 363 méteren és 782km/h sebességgel felettem.


Utána egy Emirates sorozat is kezdetét vette. Elsőként az A6-EPE, Boeing 777-31H(ER) haladt át felettem Dubai felé. Ezt akkor éppen 11 278 méteren 891km/h-val tette.


Ezt követte a következő Emirates, ami a szintén Boeing 777-31H(ER), azonban A6-EPK. Ez a repülőgép Dusseldorfba tartott 10 973 méteren 778km/h sebességgel.


Majd egy Turkish Airlines is érkezett fölém ami a TC-JOF, Airbus A330-303 repülőgép volt. Ez Bécsbe igyekezett 822km/h-val  10 973 méteren.


Majd egy kis repülőgép, a HA-BAK is elröppent felettem. A Piper PA-28A repülőgép a Kecskeméti reptérre érkezett, ahol szokásosan oktatási feladatokat lát el. Az ide érkezők többnyire a megközelítést, vagy a Touch & Go-t szokták itt gyakorolni, vagy esetleg vizsgázni éppen.


Ha pedig kis repülő és reptér, akkor ritkán járnak egyedül. Most is kint volt a HA-CTI, Cessna 150M, bár erről sajnos ADS-B nincs, így repülési adatok sem. 


Illetve a HA-BDY is elrepült felettem, bár ő a reptér megközelítésében nem vett részt, a légtérbe lépéssel viszont közel volt. Ez egy Cessna 172M Skyhawk Diesel repülőgép.


A kis repülőgépek között feltűnt az égen csíkot húzva maga mögött a hónap és a szekció második Pegasus Airlines-a, a TC-RBA is. Ez egy Airbus A321-251NX ami éppen Istanbulba tartott felettem 10 668 méteren 935km/h sebességgel.


Aztán érkezett egy újabb Emirates, méghozzá az A6-EUP ami egy Airbus A380-842. Felettem haladva 12 192 méteren 793km/h-val éppen Londonba tartott.


Ezt követte egy másik Emirates, az A6-ENH, ami már egy Boeing 777-31H(ER) és Frankfurt felé haladt át felettem 10 363 méteren és 774km/h sebességgel.


A sorozat folytatásában egy Etihad is megjelent felettem, ez pedig a szekciója második tagja lett. Az A6-BMG egy Boeing 787-10 Dreamliner. Ez a repülőgép szinte épp, hogy el lett csípve amikor London felé  11 582 méteren áthaladt felettem 867km/h sebességgel.


Majd még egy kis repülőgépre lettem figyelmes. Ez nem volt más mint a szintén séta repülési céllal emelkedő HA-BEB, ami egy Cessna 172N Skyhawk Diesel.  Kissé későn elkapott pillanat volt, de szerettem volna megmutatni. Ezt már Jakabszállás felett kaptam el, 509 méteren 109km/h sebességgel haladva.


A sorozatot egy igen jól elkapott pillanat zárja, ugyanis egy HUNAF deszant gyakorlatot is elkaptam. Ehhez egy Airbus H145M helikoptert használtak, még pedig a 02.  A helikopter 1 669 méteren tartózkodott és a gyakorlatozó katonák onnan ugrottak ki belőle. A képen éppen egy ilyen pillanat látható.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kedvenc!

Visszatértem LHJK-ra, mert érdekelt a felújított Mig-15 bisz

Egy jó ideje nézegetem már a repülős hírek közt, hogy a Jakabszállás Airporton  nyugállományozott MiG-15 bisz állapota változott a legutóbbi...

↑ Vissza a tetejére ↑ Vissza a tetejére