2024. június 30., vasárnap

Nyár: Június, Repülők, Spotting, 40°

Itt a nyár, szó szerint döngöl a meleg és ha úgy alakul le zúdul egy komoly zivatar. Imádom ezt az időszakot! Ha a huzamosabb magas hőmérsékletet nem is, de alapból nincs vele gondom, nagyon szeretem a nyarat. Sőt mi több, tavasztól őszig bezárólag az évet. Bár azért azt meg kell hagyni, hogy ilyenkor sokszor másként kell gondolni a dolgokat mint télen. Ilyenkor a spotting szemszögéből nézve figyelni kell a környezetet. Jobban porol az út, át tud forrósodni a gép és még sorolhatnám. Mégis imádom ezeket az időszakokat. Így nem is számít attrakciónak, hogy folytatódik a trófea lista gyűjtése. Ebben a hónapban 7 új légitársaságot és összesen 14 repülőgépet helyezek el benne. 
Kezdésként a fenti képen látható China Airlines Airbus A350-941 repülőgépe a B-18907 indítja a sorozatot. Illetve a légitársaság szekcióját is egyben a listában. Ez a repülőgép Londonba tartott amikor 12 192 méteren 874km/h sebességgel megörökítettem.


A sorozat második tagja a D-ALMA volt, ami a DHL Airbus A350-243F repülőgépe. Ez a gép 11 582 méteren 857km/h sebességgel haladt át felettem Frankfurt felé. Ezzel a szekció második tagjaként csatlakozik a gyűjteményhez.


A következő gép, egy igazi kuriózum! Az Antonov Airlines Antonov AN-124 Russlan repülőgépe is az objektív elé került, pontosan az UR-82008. A Russlan 10 363 méteren 850km/h sebességgel utazott a célja felé a kép készültekor. 


A folytatást a Turkish Airlines TC-JIO repülőgépe, egy Airbus A330-223 tette meg. Ez a gép Istanbul felé haladt 11 880 méteren 878km/h sebességgel amikor áthaladt felettem.


De a folytatásban is egy Turkish Airlines volt, ugyanis nem sokkal a fenti gép után érkezett a TC-LCB, ami egy Boeing 737 MAX 8 repülőgép. Áthaladásakor 10 973 méteren 783km/h sebességgel tartott Nuremberg felé.


Majd egy Korean Air is érkezett, mégpedig a HL7631 repülőgépük, ami egy Boeing 747-8B5. Nem tudom mennyire emlékeztek, de ez a gép már szerepel a listában, ugyanis szemléltetésből beraktam 2023-ban, amikor az első fotóim között a fák ágai között éppen hogy kilátszik. Most egy hasas kép sikeredett róla, amikor 10 973 méteren 852km/h-val áthaladt felettem Paris felé. Ezzel pedig megtörtént, az első kép csere a gyűjteményben! Remélem, hogy idővel minden rosszabb minőségű és kompozíció zavaros képet le tudok majd cserélni alkalmanként. 


A folytatást egy szekció nyitó repülőgép, az OO-ACF hozta el. Ez a repülőgép a Challenge Airlines kötelékében repül és egy Boeing 747-4EVF(ER). A repülő 10 058 méteren 893km/h sebességgel tartott eredetileg Tel Aviv felé, de a kép készültekor már át volt irányítva Beirutba.


Ezt követte az SP-LVB ami egy Boeing 737 MAX 8 repülőgép és a LOT Polish Airlines kötelékébe tartozik. Ez a repülőgép pedig másodikként folytatja ezen szekciót. A gép áthaladásakor Tiranaba tartott és felettem 11 287 méteren 787km/h sebességgel közlekedett.


Majd egy Etihad következett, az A6-BMG. Ez egy Boeing 878-10 Dreamliner és pont a múlthónapban sikerült elcsípnem! Mivel akkor kicsit gyengébb kép sikerült róla azért szerencsére tudom cserélni a gyűjteményben a képet róla. Ez a gép a sikeresebb kép készítésekor Abu Dhabi felé tartott 10 660 méteren 948km/h sebességgel.


A sorozat következő tagja egyben szekció nyitó is, hiszen a CMA CGM AirCargo még nem szerepelt a listában. Ezt az egyik Airbus A330-247F repülőjüknek, az F-HMRH-nak köszönhetem. Ami Istanbul felé 11 278 méteren 841km/h sebességgel haladt át felettem.


Ezután pedig az ASL Boeing 747-4B5F(ER) repülőgépe az OE-IFB folytatta a sorozatot. Ez a repülőgép Hong Kongba tartott 9 449 méteren 941km/h sebességgel, amikor elhaladt felettem.


A sorozat vége felé haladva egy újabb szekció nyitó repülőgép, a 4X-ABI haladt át felettem ami az IsrAir egyik Airbus A320-232-es repülőgépe. Ez a gép éppen Budapestre ereszkedett amikor lencsevégre kaptam 3 056 méteren 589km/h sebességgel amikor lefényképeztem.


Majd ismét egy újabb szekció nyílt meg, ezúttal azonban már az Enter Airnek. Ugyanis az SP-ESG Boeing 737-8Q8 repülőgépük éppen felettem haladt át 10 973 méteren 806km/h sebességgel Wroclaw felé, amikor lencsevégre kaptam. Ezzel pedig az eddig listába nem szereplő légitársaság is helyett kapott.


De a sorozat zárását elhozó OY-JZN Boeing 737-8K5 is szekciót nyitó repülőgép lett a gyűjteményemben, hiszen a Jet Time még nem szerepelt rajta. Azonban amikor a repülőgépet Chania felé 11 278 méteren 846km/h sebességgel fényképeztem ez a is megtörtént egyben.

Ebben a hónapban egyébként szembesültem azzal a ténnyel, hogy változtatnom kell néhány dolgon fotózás közben. Ugyanis az ide-oda pakolgatás az értékek közt nem a legjobb eredményt hozta. Látom, hogy nem elég csak jobb minőséget hozni a Panasonichoz képest. Hiszen a gép ennél többet tud. Szóval a továbbiakban ki ismerem a gép lehetőségeit, és remélem ez majd a képeken is látszódni fog. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kedvenc!

Visszatértem LHJK-ra, mert érdekelt a felújított Mig-15 bisz

Egy jó ideje nézegetem már a repülős hírek közt, hogy a Jakabszállás Airporton  nyugállományozott MiG-15 bisz állapota változott a legutóbbi...

↑ Vissza a tetejére ↑ Vissza a tetejére