Összegzés
1978 Reims F172N Skyhawk Diesel Skyhawk C/N
1978.10.05. Légialkalmassági bizonyítvány
Fix szárnyú egymotoros
(2 ülés / 1 motor)
Tulajdonos: Magán, Budaörs, LHJK
Légialkalmassági osztály: Standard/Utility
Sorozatszám: F172-01745
Motor: Continental Diesel CD-155, Lóerő: 155 (114kW)
Súly: Kevesebb, mint 5700 kg
Sebesség: 265 Km/h
Mode S kód: F17201745 / 4C0C4D
Állapot: Aktív
A Cessna 172-es típusa egy négyüléses, egymotoros, merev szárnyú repülőgép. A prototípus először 1955-ben repült. A Cessna 170-ből fejlesztették ki, és az akkor hagyományos futómű helyett, tricikli futóművet kapott. A Skyhawk nevet eredetileg egy dísz csomagra használták, de később az összes szabványos 172-es repülőgépre alkalmazni kezdték. A különböző konfigurációk pedig Cutlass, Powermatic és Hawk XP néven kerültek forgalomba . A Franciaországban gyártott, továbbfejlesztett változatokat pedig Reims Rocket néven forgalmazták. Hosszú élettartama és népszerűsége alapján a Cessna 172 a történelem legsikeresebb repülőgépe. A Cessna 1956-ban kezdte sorozatgyártását, és 2015-ig a cég és partnerei több mint 44 000 példányt építettek. Könnyű általános repülésű repülőgépként, a Skyhawk fő versenytársai a Beechcraft Musketeer, a Grumman American AA-5, a Piper PA-28 Cherokee, a Diamond DA40 Star illetve Cirrus SR20.
Vissza ugorva az időben a HA-BEB modelljéhez, 1978-ban a Cessna a típusaiban, egy 28 voltos elektromos rendszerre cserélte a korábbi 14 voltos rendszert, valamint opcionálisan klímaberendezést is kapott a típus. Felvértezték egy Diesel motor frissítéssel is, a Continental Diesel CD-155 Jet Fuel motorral. A Continental Motors Group által gyártott CD-155 egy erős, 155LE (114Kw) , dugattyús, turbófeltöltésű , soros 4 hengeres motor, amely sugárhajtómű-üzemanyag és dízel üzemanyag használatára is alkalmas. A két üzemanyaggal, bármilyen keverési arányban működik. Ezek a modellek 172N Skyhawk Diesel néven kerültek a piacra.
A Cessna 172-est a 170-es modelljük leváltására tervezte. A továbbfejlesztett változat egy Continental O-300-A motorral lett felszerelve és azonnali sikereket zsebelt be, ugyanis alig egy év alatt több mint 1400 darab készült belőlük. A Continental O-300-A motor a C145 modernizált változata. 145 LE és 108 kW, közvetlen befecskendezéses repülőgépmotor.
1960-as évek 172A modellje a ma is használatban lévő, hátrafelé húzott hátsó szárnyat kapta meg elsők között. 1963-tól a 172D modell és az összes későbbi 172 modellnél a legnagyobb frissítés egy leengedett hátsó fedélzet volt, amely lehetővé tette a hátsó ablakot. A Cessna ezt a hozzáadott hátsó láthatóságot "Omni-Vision" néven hirdette. A gyártást az 1980-as évek közepén leállították, de 1996-ban újraindult a 160 LE-s és 120 kW -os 172R Skyhawkkal. 1998-ban egy 180 LE-s (135 kW) motorral frissült széria, a 172S Skyhawk SP-vel.
172N Skyhawk Diesel
1960-as évek 172A modellje a ma is használatban lévő, hátrafelé húzott hátsó szárnyat kapta meg elsők között. 1963-tól a 172D modell és az összes későbbi 172 modellnél a legnagyobb frissítés egy leengedett hátsó fedélzet volt, amely lehetővé tette a hátsó ablakot. A Cessna ezt a hozzáadott hátsó láthatóságot "Omni-Vision" néven hirdette. A gyártást az 1980-as évek közepén leállították, de 1996-ban újraindult a 160 LE-s és 120 kW -os 172R Skyhawkkal. 1998-ban egy 180 LE-s (135 kW) motorral frissült széria, a 172S Skyhawk SP-vel.
172N Skyhawk Diesel
Vissza ugorva az időben a HA-BEB modelljéhez, 1978-ban a Cessna a típusaiban, egy 28 voltos elektromos rendszerre cserélte a korábbi 14 voltos rendszert, valamint opcionálisan klímaberendezést is kapott a típus. Felvértezték egy Diesel motor frissítéssel is, a Continental Diesel CD-155 Jet Fuel motorral. A Continental Motors Group által gyártott CD-155 egy erős, 155LE (114Kw) , dugattyús, turbófeltöltésű , soros 4 hengeres motor, amely sugárhajtómű-üzemanyag és dízel üzemanyag használatára is alkalmas. A két üzemanyaggal, bármilyen keverési arányban működik. Ezek a modellek 172N Skyhawk Diesel néven kerültek a piacra.
Világrekordok
1958. december 4. és 1959. február 7. között Robert Timm és John Cook felállították a (tankolt) repülési állóképesség világrekordját egy használt, N9172B lajstromszámú Cessna 172-vel. A nevadai Las Vegasban, McCarran Fieldről (ma Harry Reid Nemzetközi Repülőtérről ) szálltak fel, majd 64 nap, 22 óra, 19 perc és 5 másodperc után szálltak vissza a McCarran Fieldre egy becslések szerint 150 000 mérföldet (240 000 km) megtett repüléssel. hatszor messzebbre, mint a világ körülrepülése az Egyenlítőnél. A repülés a Damon Runyon Cancer Fund adománygyűjtésének része volt. A repülőgép most a repülőtéren látható.
1958. december 4. és 1959. február 7. között Robert Timm és John Cook felállították a (tankolt) repülési állóképesség világrekordját egy használt, N9172B lajstromszámú Cessna 172-vel. A nevadai Las Vegasban, McCarran Fieldről (ma Harry Reid Nemzetközi Repülőtérről ) szálltak fel, majd 64 nap, 22 óra, 19 perc és 5 másodperc után szálltak vissza a McCarran Fieldre egy becslések szerint 150 000 mérföldet (240 000 km) megtett repüléssel. hatszor messzebbre, mint a világ körülrepülése az Egyenlítőnél. A repülés a Damon Runyon Cancer Fund adománygyűjtésének része volt. A repülőgép most a repülőtéren látható.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése