Legénység: 1
Férőhely: 3 utas
Hosszúság: 8,84 m (29 láb 0 hüvelyk)
Szárnyfesztávolság: 36 láb 0 hüvelyk (10,97 m)
Magasság: 9 láb 4 hüvelyk (2,84 m)
Szárny területe: 174 négyzetláb (16,2 m 2 )
Üres tömeg: 1970 font (894 kg)
Maximális felszállási tömeg: 3100 font (1406 kg)
Erőmű: 1 × Lycoming IO-540-AB1A5 léghűtéses, 230 LE (170 kW)
Légcsavarok: 3 lapátos állandó fordulatszám
Teljesítmény:
Maximális sebesség: 150 kn (170 mph, 280 km/h)
Utazási sebesség: 145 kn (167 mph, 269 km/h)
Leállási sebesség: 49 kn (56 mph, 91 km/h)
Hatótávolság: 930 nmi (1070 mérföld, 1720 km)
Emelkedési sebesség: 924 láb/perc (4,69 m/s)
Gyári szám: 18258630
Férőhely: 3 utas
Hosszúság: 8,84 m (29 láb 0 hüvelyk)
Szárnyfesztávolság: 36 láb 0 hüvelyk (10,97 m)
Magasság: 9 láb 4 hüvelyk (2,84 m)
Szárny területe: 174 négyzetláb (16,2 m 2 )
Üres tömeg: 1970 font (894 kg)
Maximális felszállási tömeg: 3100 font (1406 kg)
Erőmű: 1 × Lycoming IO-540-AB1A5 léghűtéses, 230 LE (170 kW)
Légcsavarok: 3 lapátos állandó fordulatszám
Teljesítmény:
Maximális sebesség: 150 kn (170 mph, 280 km/h)
Utazási sebesség: 145 kn (167 mph, 269 km/h)
Leállási sebesség: 49 kn (56 mph, 91 km/h)
Hatótávolság: 930 nmi (1070 mérföld, 1720 km)
Emelkedési sebesség: 924 láb/perc (4,69 m/s)
N3330R regisztráción került Görögországba, ahol OE-KEH regisztráción ejtőernyős ugrásokra használták a Skydive Attica ejtőernyős közpotnban. Itt rengeteg ugrásban segédkezett 2023-ig. Ekkor került Dunaújvárosba, a sport repülőtéren továbbra is otthon érezheti magát megszokott körülményei között.
A D-EOLG egy Cessna gyártmányú 182L Skylane, ami egy amerikai négyüléses, egy hajtóműves könnyű repülőgép. Elöző jelzésének érdekessége, hogy a keresési találatok az N3330R jelzésre egy ejtőernyős képeket is adnak ki. Az 1956-ban bemutatott 182-est számos változatban gyártották, köztük behúzható futóművel is, és a 172 után a második legnépszerűbb Cessna modell. Az egyik nagy újítása, hogy lehetőség van két gyermekülés elhelyezésére a csomagtérben. 1957-ben bemutatták a 182A változatot, majd a következő évben egy Deluxe változatot, amely Skylane néven ismert. A gyártás folytatásával a későbbi modelleket rendszeresen továbbfejlesztették olyan funkciókkal, mint a szélesebb törzs, lehúzott farokszárny hátsó "omni-vision" ablak, megnövelt csomagtér, nagyobb össztömeg, illetve futómű váltás. 1996 után is sok más részletet frissítettek, beleértve a motort, az új üléskialakítást, és a frissített navigációs rendszereket többek közt. 2013 közepére a Cessna a 182T modelljének bemutatása már a JT-A néven futott, amely már 227 LE-s (169 kW) SMA SR305-230 dízelmotort használ. A Cessna 182-eseket Argentínában a DINFIA építette A182 néven, Franciaországban pedig természetesen a Reims Aviation F182 néven. A Cessna 182 egy teljesen fémből (többnyire alumíniumötvözetből készült) repülőgép, aminek egyes részei –például a motorburkolat orrhéja és a szárnyvégek– üvegszálból vagy hőre lágyuló anyagból készülnek. Szárnya síkformája megegyezik a kisebb Cessna 172-vel és a nagyobb 205 és 206-os sorozattal. Az R182 és TR182 típusok visszahúzható futóművet kaptak. A Cessna a „Skylane RG” marketing nevet adta ezeknek a modelleknek. Az R182 és TR182 10-15%-kal jobb emelkedést és utazósebességet kínál a fix sebességfokozatú társaikhoz képest, és hasonlóképpen 10-15%-kal jobb üzemanyag-fogyasztást tesz lehetővé azonos sebesség mellett a megnövekedett karbantartási költségek rovására. Az 1978-as R182 tengerszint emelkedési sebessége 1140 láb/perc (5,8 m/s), utazósebessége 7500 lábon (2300 m) 156 kn (289 km/h; 180 mph). 1978 és 1986 között kínálták turbófeltöltéses motorral is. A Skylane RG futómű-visszahúzó rendszere elektromos meghajtású szivattyúval meghajtott hidraulikus működtetőket használ. A rendszer tartalmaz egy helyzet figyelmeztetést, amely szaggatott hangot ad ki a fülke hangszóróján keresztül, amikor az behúzott állásban van, a fojtószelep elosztónyomás alá csökken, illetve ha a szárnyak 20°-on túl vannak kinyújtva. A hidraulika szivattyú meghibásodása esetén a futómű leengedhető kézi szivattyúval, hogy nyomás alá helyezze a hidraulikus rendszert. A rendszer azonban nem teszi lehetővé a futómű kézi behúzását. Egy kicsit érintsük a modell listáját is. A D-EOLG típusát közvetlenül megelőző modell a 182K volt. Az 1967-es modellévben a típusok egy rövid löketű oleo rugóstag orrművel, megnövelt függőleges stabilizátorcsúcs-hosszúsággal és "Omni-Flash" forgó jelzőlámpával lettek frissítve. Ezekből a modellekből 880 darab készült, plusz 40 darabot szállítottak Argentínába A182K néven. A D-EOLG típusa a 182L az 1968-as modellévben új gémes mikrofonnal, előre kiválasztott szárnyvezérlőkkel és áthelyezett repülési műszerekkel rukkolt elő. Ebből a változatból 820 darab készült, plusz 20 darabot pedig átszállítottak Argentínába A182L néven.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése