1976 CESSNA 150M
1976.11.04. Légi alkalmassági bizonyítvány
Fix szárnyú egymotoros
(2 ülés / 1 motor
1976.11.04. Légi alkalmassági bizonyítvány
Fix szárnyú egymotoros
(2 ülés / 1 motor
Tulajdonos: Magán, Jakabszállás, LHJK
Légialkalmassági osztály: Standard/Utility
Sorozatszám: 15076400
Motor
Continental 0-200A
Lóerő: 100
Súly: Kevesebb, mint 5700 kg
Sebesség:129 Km/h
Mode S kód: 052262535 / A9655D
Súly: Kevesebb, mint 5700 kg
Sebesség:129 Km/h
Mode S kód: 052262535 / A9655D
Állapot: Aktív
Előzmények: N3142V regisztráción töltött amerikai éveit követően, 1993-ban HA-SJV regisztráción az országba került, és jelenleg oktató repülőgép Jakabszálláson.
A Cessna 150-es típusa egy kétüléses háromkerekű repülőgép , amelyet kifejezetten a repülés oktatásra, túrákra és személyes használatra terveztek . A Cessna 150 az ötödik legtöbbet gyártott repülőgép, és több mint 23 ezer darabot gyártottak belőle. A 150-est névre szóló konfigurációkban kínálták eladásra, amelyek magukban foglalták a Standard alapmodellt, a kettős vezérlésű Trainert and deluxe Commutert , valamint a Patroller speciális opciókat. Később ezekhez a konfigurációkhoz csatlakoztak a csúcskategóriás Commuter II és a műrepülő Aerobat modellek. A Cessna ezt a típust a 140-es modelljük lecserélésére szánta, és a 150-es modell főbb változása többek között a tricikli futómű használata volt. Ennek ugyanis a használata könnyebben megtanulható, mint a Cessna 140 farokkerekes futómű konfigurációja. A lekerekített szárnyvégek, valamint a vízszintes és függőleges stabilizátorok pedig modernebb, négyzetes profilokra lettek átcserélve. Ezenkívül a 140 keskeny, csuklós szárnyait inkább nagyobb, sokkal hatékonyabb Fowler szárnyak váltották fel. A Cessna 150 prototípusa 1957. szeptember 12-én repült először, a gyártás pedig 1958 szeptemberében indult meg. Az amerikai gyártású 150-es modelleket a Continental O-200-A motorral gyártották. Ez a motor, egy léghűtéses, négyhengeres, közvetlen befecskendezéses repülőgép-hajtómű, amely 3,29L, és 100 lóerős (75 kW). A Continental Motors által épített motorokat az Egyesült Államok számos könnyű repülőgép-konstrukciójában használják, beleértve a korai Piper PA-18 Super Cub-ot, a Champion 7EC-t, és az Alon Aircoupe-t. A franciaországi Reimsben épített repülőgépek közül néhányat a Continental O-240-A motorral szereltek ami már 130 lóerős (97 kW). A négyhengeres, léghűtéses, közvetlen befecskendezéses repülőgép motor. Az 1960-as évek végén fejlesztettek ki, direkt a könnyű repülőgépekben való használatra. Az O-240 30%-kal nagyobb teljesítményt ad le, mint az O-200, miközben mindössze 12%-kal nagyobb a súlya. Az itt gyártott típusok egytől egyig egy “F” kiegészítéssel kerültek a piacra. 1966-tól minden modellen növelték az ajtók és a csomagtér mértét. A 16 féle 150-es változatból az utolsó a 150M volt. Ebben már benne volt a „Commuter II” frissítési csomag, amely alapfelszereltségként számos opcionális avionikát és berendezési elemet tartalmazott. Három évig gyártották: 1975–77. Az 1975-ös modell évvel opcióként vált elérhetővé a tehetetlenségi orsós rögzítés, amiből 1269 darab 150M készült. 1976-ban az "M" kapott egy sor elektromos megszakítót a korábban használt biztosítékok helyett. Alapfelszereltségként pedig teljesen csuklós pilóta üléssel is fel volt szerelve. Az évek során a 150-be beépített számos finomítás sok hasznos terhelésbe került a repülőgép számára. A legelső 150-es, 436 kg nyomott, míg az utolsó „M Commuter II” üres tömege 512 kg volt. Összesen 3097db "M" modell készült el a három éves gyártás során.
A 150-es váltó modellje 1977 nyarán érkezett meg, Cessna 152 néven. A 152-es gyártása már a gazdaságosabb Lycoming O-235 motorral történt.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése