Általános jellemzők:
Legénység: 1
Férőhely: 3 utas
Hosszúság: 8,84 m (29 láb 0 hüvelyk)
Szárnyfesztávolság: 36 láb 0 hüvelyk (10,97 m)
Magasság: 9 láb 4 hüvelyk (2,84 m)
Szárny területe: 174 négyzetláb (16,2 m 2 )
Üres tömeg: 1970 font (894 kg)
Maximális felszállási tömeg: 3100 font (1406 kg)
Erőmű: 1 × Lycoming IO-540-AB1A5 léghűtéses, 230 LE (170 kW)
Légcsavarok: 3 lapátos állandó fordulatszám
Teljesítmény:
Maximális sebesség: 150 kn (170 mph, 280 km/h)
Utazási sebesség: 145 kn (167 mph, 269 km/h)
Leállási sebesség: 49 kn (56 mph, 91 km/h)
Hatótávolság: 930 nmi (1070 mérföld, 1720 km)
Emelkedési sebesség: 924 láb/perc (4,69 m/s)
Gyári szám: 18262838
A kutatásaim során fellelhető jelzések mint az N52778 és a D-ELOM sajnos nem azonos találatokat hozzot. Az N52778 egykoron egy Cessna 172P tíousé volt, a D-ELOM pedig találataim alapján nem tartozott Cessnához. Így sajnos elő életét illetően nem találtam semmit. 1997-ben került az országba és ekkor lett HA-SLM. Jelenleg Dunaújvárosban található.
A HA-SLM egy Cessna gyártmányú 182R Skylane, ami egy amerikai négyüléses, egy hajtóműves könnyű repülőgép. Elöző jelzésének érdekessége, hogy a keresési találatok az N8187E jelzésre egy DC-3-ast adnak ki. Az 1956-ban bemutatott 182-est számos változatban gyártották, köztük behúzható futóművel is, és a 172 után a második legnépszerűbb Cessna modell. Az egyik nagy újítása, hogy lehetőség van két gyermekülés elhelyezésére a csomagtérben. 1957-ben bemutatták a 182A változatot, majd a következő évben egy Deluxe változatot, amely Skylane néven ismert. A gyártás folytatásával a későbbi modelleket rendszeresen továbbfejlesztették olyan funkciókkal, mint a szélesebb törzs, lehúzott farokszárny hátsó "omni-vision" ablak, megnövelt csomagtér, nagyobb össztömeg, illetve futómű váltás. 1996 után is sok más részletet frissítettek, beleértve a motort, az új üléskialakítást, és a frissített navigációs rendszereket többek közt. 2013 közepére a Cessna a 182T modelljének bemutatása már a JT-A néven futott, amely már 227 LE-s (169 kW) SMA SR305-230 dízelmotort használ. A Cessna 182-eseket Argentínában a DINFIA építette A182 néven, Franciaországban pedig természetesen a Reims Aviation F182 néven. A Cessna 182 egy teljesen fémből (többnyire alumíniumötvözetből készült) repülőgép, aminek egyes részei –például a motorburkolat orrhéja és a szárnyvégek– üvegszálból vagy hőre lágyuló anyagból készülnek. Szárnya síkformája megegyezik a kisebb Cessna 172-vel és a nagyobb 205 és 206-os sorozattal. Az R182 és TR182 típusok visszahúzható futóművet kaptak. A Cessna a „Skylane RG” marketing nevet adta ezeknek a modelleknek. Az R182 és TR182 10-15%-kal jobb emelkedést és utazósebességet kínál a fix sebességfokozatú társaikhoz képest, és hasonlóképpen 10-15%-kal jobb üzemanyag-fogyasztást tesz lehetővé azonos sebesség mellett a megnövekedett karbantartási költségek rovására. Az 1978-as R182 tengerszint emelkedési sebessége 1140 láb/perc (5,8 m/s), utazósebessége 7500 lábon (2300 m) 156 kn (289 km/h; 180 mph). 1978 és 1986 között kínálták turbófeltöltéses motorral is. A Skylane RG futómű-visszahúzó rendszere elektromos meghajtású szivattyúval meghajtott hidraulikus működtetőket használ. A rendszer tartalmaz egy helyzet figyelmeztetést, amely szaggatott hangot ad ki a fülke hangszóróján keresztül, amikor az behúzott állásban van, a fojtószelep elosztónyomás alá csökken, illetve ha a szárnyak 20°-on túl vannak kinyújtva. A hidraulika szivattyú meghibásodása esetén a futómű leengedhető kézi szivattyúval, hogy nyomás alá helyezze a hidraulikus rendszert. A rendszer azonban nem teszi lehetővé a futómű kézi behúzását. Egy kicsit térjünk vissza a HA-SLM modellre. A típust közvetlenül megelőző modellje a 182N volt. Ami az 1970-es modellévre bevezetve áramvonalasabb burkolattal, kúpos dőlésszögű szárnyvégekkel, átdolgozott műszerfallal és 2950 fontra (1338 kg) emelt bruttó tömeggel rendelkezett. Az 1971-es modellévben bevezették a vállhevedereket az első üléseken, és javították az utastér hangszigetelését is. Összesen 770 db készült ebből a típusból, plusz 20, amelyet Argentína épített 1972-ben A182N néven, és az akkori 182P továbbfejlesztésével. A HA-SLM konkrét modellje a 182P az 1972-es modellévre lett bevezetve. Frissítései a burkolatra szerelt leszálló/taxi lámpák, a cső alakú acél főfutómű, megnövelt nyomtávval, a "Camber-Lift" szárnyak új elülső éllel, a nyomógombos jelzőpanel és az újratervezett vezérlőkerekek voltak. A Cessna a P típus 1973-as modellévében bevezette a ragasztott burkolatot és a kabinajtókat, a lengéscsillapítós burkolatot és a kiterjesztett háti burkolatot is. 1974-ben bevezették a szorosabb ajtó-/ablaktömítéseket, az új motorhűtő terelőlemez-tömítéseket, az állandó fordulatszámú légcsavart és az opcionális 84 US gal (320 literes) üzemanyagtartályokat illetve az oxigénrendszert. 1975-ben bemutatták az új kerék/törő burkolatokat és a Skylane II-t, ami továbbfejlesztett repüléstechnikával rendelkezett. 1976-ban bevezették az új, 230 LE-s (172 kW) Continental O-470-S motort, valamint a továbbfejlesztett szárnygyökér burkolatokat. Összesen 4371 épített lett építve ebből a modellből, valamint 25, amelyet Franciaországban épített a Reims Aviation 1976-ban F182P néven. 1976-ban a Cessna leállította a 182-es alapvonal kínálatát, és minden további modell a "Skylane" nevet viselte.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése